Alla inlägg under december 2007

Av ingrid - 31 december 2007 12:32

Har inte bloggat på ett tag. saknar det

faktiskt lite.

Efter julafton så åkte jag och astrid och

mamma och pappa till farmor. Det var

jättemysigt och jag fick en film, present-

kort och pengar. Jag älskar att vara hos

farmor och hon har ett jättemysigt hus

som luktar gott.

När vi kom hem hände något av det

värsta som skulle kunna hända. Jag ska

återkomma med det senare.


Igår var jag med julia först på dagen, vi

satt först hos henne och pratade lite och

sen åt vi. Sen bestämde vi oss för att vi

skulle åka till köpis, men när vi gått till

busshållplatsen stog det att bussen inte

skulle komma på en halvtimme så vi gick

in i ett stall som ligger brevid och kikade

på hästarna. Hästar är verkligen otroligt

stora och jag måste erkänna att man blir

lite rädd för dom när dom frustar och

krafsar med fötterna i golvet.

När vi var påväg till busshållplatsen igen så

körde bussen förbi oss så då började vi gå

till valbo och medans vi gick blev det bara

mörkare och mörkare. tillslut kom en buss

som vi hoppade på och på den satt petra

och linda. vi följde med linda hem ett tag

och sen gick vi med dom till ikea och köpis.

lite onödig utflykt för vi var så trötta när vi

kom fram av allt gående så vi orkade inte

titta på så mycket.

när vi kom hem igen så åkte vi till milla och

kollade på titanic. världens sorgligaste film

är det och milla och jag grät floder.

de sorgligaste tillfällena i titanic är när hon

måste bryta loss hans hand och han sjunker

ner till botten och när han är död och hon

när dom möts vid klockan efter att båten

har sjunkit. det är så fruktansvärt sorgligt

att ens hjärta krossas.


idag är det nyår och jag ska fira med julia

och milla. det kommer nog bli skitkul för

just nu vill jag inte vara med min familj. vi

har det lite körigt just nu.

gott nytt år!

Av ingrid - 25 december 2007 09:29

God jul! Julafton var bra. jag fick:

  • Svart kofta
  • 2 par vagabond-skor
  • Att mormor ska hjälpa mig tapetsera mitt rum
  • Harry Potter-bok (hehe)
  • Fottoram

Jag och astrid fick:

  • Nintendo wii (hehe)
  • Hockeyspel (HEHE)

Saker som måste bytas:

  • Påslakan (mamma som köpt till en dubbelsäng)
  • Tröja (ska nog bytas då pappa glömt vilken jag

                 önskade mig och bara köpt en på måfå)


Grejen är nu den att jag fyller år om 12 hektiska

dagar, vi ska hälsa på farmor, farfar och annhild

kommer hit. :)

Saken är den att jag inte vet vad jag ska önska mig

Min önskelista:

  • Vårjacka
  • High school musical 1 och 2 (hehe)
  • Tapet
  • ...?

(jag ska kanske önska mig ett fadderbarn också)


take care

Av ingrid - 23 december 2007 12:24

Julafton imorgon om någon kan ha missat det.

Det ska bli hur kul som helst och jag är så nöjd

med mina julklappar iår att jag faktiskt kan stå

för dom och våga se mottagaren i ögonen när

han/hon öppnar (ovanligt)

Igår fixade jag lingonsylten till morfar, milla hjälpte

mig. Det betyder att jag i stort sett är klar med

klapparna. Sen åkte jag och milla till emma och

kollade på kattungebilder. Emmas blivande katt

heter belfast och han är fruktansvärt söt. Han är

en brun belfast med vitt runt nosen och rosa

trampdynor.


Nu vill jag bara önska GOD JUL till alla!

Av ingrid - 21 december 2007 21:45

Jätteroliga dagar har vart nu på jullovet:

I förrgår

På kvällen var jag hos emma, men henne, ida och

martina. martis och jag var lite väl högljudda så vi

var i källaren och pratade om en massa saker.

Sen hade vi en lite photoshoot ute och martis och

emma plingade på hos kevin (!)

Sen gick vi tillbaks och jag lärde mig poker för tusende

gången. Så spelade vi om popcorn och jag kom tvåa om

man kan säga så. ida vann allefall.


Igår

Först var jag med mamma och astrid på stan och

kollade på julklappar, sen åkte jag hem och resten

av hela kvällen gjorde jag apelsinmarmelad och

kikade lite på spice girls official reunion på tv.



Idag

Vi gick upp tidigt och åkte till stockholm, har köpt

julklappar hela dagen, mestadels till pappa.

Emma var i en stad som börjar på söder idag och

kollade på kattungar, för hon ska kanske få en. Det

var tydligen tio stycken. Måste ha varit som att vara

i himlen. fatta vad kul!

Nu ska jag ringa till milla, och imorgon blir det hon och

kanske julia för hela slanten :D


god jul

Av ingrid - 19 december 2007 17:42

Jullov- kanske mitt favoritord i världen efter

födelsedag, sommarlov och julafton.

Dagen började med att man gick upp som

vanligt supertidigt. Sen var det lite prisutdelning

och talangshow i skolan. Sen delades betygen

ut och vi fick JULLOV!!! Då gick jag och julia

ner på stan och kollade runt lite i dom tre

affärerna som finns i gävle. Sen åkte vi hem och

träffade linnéa på bussen.

När jag kom hem åt jag lite pannkaka och sen

städade jag lukas bur i väntan på att julia skulle

komma ner och gå en promenad med mig till

affären. I affären köpte vi lite ingredienser

och sen gick jag hem och marinerade oliver i

honung som julklapp till släkten. Sen vart jag

skittrött och kollade på tv och sen hamnade jag

här framför nästa dumburk.

Straxt ska vi äta risgrynsgröt och fira jullovet med

att öppna en priskorg full med choklad som mamma

vann igår. hehe

god jul, go' vänner!

Av ingrid - 17 december 2007 18:23

Jag hatar min skola

Jag hatar att vi har no-prov dagen före jullov

Jag hatar läxor

Av ingrid - 16 december 2007 20:39

Hallå, idag har jag vart i stockholm med

pappa och systern, det var faktiskt rätt

kul och jag och astrid fick peka ut alla

grejer vi önskar oss till julklapp och i mitt

fall födelsedag. Problemet var bara att vi

knappt hittade något vi önskade oss utom

en svart kofta, en brun klänning och ett

halsband. jag vet inte vad det beror på

men jag har inte samma glädje av att kolla

på kläder längre. det kan bero på att jag

har fått lite mer vetskap om hur dom har

det i afrika nu för tiden och hur dåligt

massproduktion är för miljön, men det

känns bara inte roligt längre. jag tycker att

alla, särskilt nu när det är jul, borde "runda

upp" till röda korset som affärerna har

börjat med.

Annars i helgen var det en slappdag igår

och sen lite milla och julia på kvällen.

just nu känner jag att jag borde plugga no

men jag orkar bara inte. det är ju för guds

skull bara tre dagar kvar till det efterlängtade

jullovet. Det är förresten bestämt nu att

ANNHILD kommer och bor hos mig den andra

till femte januari.

Nu blev det ett rätt långt inlägg, men god jul!

Av ingrid - 14 december 2007 22:46

Lucia igår

Lucia var igår, världens finaste luciatåg

hade vi i skolan med Amanda i spetsen

och straxt efter kom Emma, Martis, Ida

Linnéa G och Milla m.fl

Vi missade två lektioner på morgonen och

sen åkte lussetåget till ica maxi och lussade

och några åkte på innebandy-skol-dm så

vi vart ungefär hälften kvar i klassen.

Det gjorde att jumpan blev skittråkig då

vi knappt hade så vi kunde vara lag, men

alla andra lektioner blev slappare/lugnare.


Idag 

Idag var det luciakonsert på konserthuset,

min syster var lucia för de små körerna.

Hon var hur bra som helst och hon har en till

konsert imorgon som jag hoppas går lika bra!

Lucian som var lucia för den stora kören

vart det något konstigt med med kronan så

hennes hår började brinna! Herregud vad

läskigt det var! Sen stog hon kvar utan krona

som att inget hade hänt ett tag, och såg

hur avspänd ut som helst. Sen blev hon vit

i ansiktet och höll på att svimma så då gick

hon ut och dom fick klara sig utan lucia.

Ändå var det en jättebra konsert!


god jul

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Sommar
 Vinter
 Vår
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards