Alla inlägg under november 2007

Av ingrid - 30 november 2007 14:43

Hejsan bloggläsare!

Det vart inget gotland. Mamma har fått

ont i ryggen, typ diskbråck eller nånting

så hon kan knappast gå. Jag och resten

av familjen var ändå lediga idag som bestämt

så vi (jag) kunde catcha upp lite med

skolarbetet. Jag har nu skrivit klart musiken

so:n och gjort svenskan, och jag är på

god väg med spanskan och engelskan som

jag ska sätta igång med nu.

Jag har precis kommit hem ifrån Ica maxi

med pappa och astrid och vi köpte godis

och senaste harry potter som kommit ut

på dvd. Han som spelar harry och ron är

typ dom snyggaste jag någonsin sett

så den filmen ska jag nog kolla på nu inom

snar framtid.

Ha de bra!

Av ingrid - 29 november 2007 17:52

Hej bloggen :)

Imorgon drar jag till gotland

efter ännu en till vecka av plugg

och inget liv. Jag behöver skriva

2 uppsatser, musik och engelska,

göra en plansch till spanskan och

matteprov nästa onsdag. Alla dom

sakerna ska vara klara typ nästa

vecka så gissa om jag har panik.


Imorgon ska jag allefall till Gotland.

Kanske sämsta årstiden att åka dit

men vi ska hälsa på några kompisar

och jag får ju ledigt ifrån skolan.

Ha det bra!

Av ingrid - 26 november 2007 16:08

Måndag var det idag, segaste dagen

på veckan kan jag lätt säja.

Nu ska jag se till att bli klar med so:n

och svenskan så jag får lite fritid i

slutet av veckan.


Två roliga saker:

1. Inatt kommer julia och milla hem

2. På fredag ska jag till gotland = missa skolan


Tack och hej!

Av ingrid - 24 november 2007 18:29

Hej :)

Idag har jag vart 1000 gånger mer förkyld

än den gången jag var näst mest förkyld.

Ändå åkte jag tappert ner på stan med

pappa och astrid och provade en tröja.

Sen fikade vi, pappa beställde en lussekatt,

en pajbit och en varm choklad till mig.

Jag åt kanske halva av varje och sen köpte

vi godis. Jag vill inte äta onyttigt när

jag är sjuk, eftersom jag inte har en chans

att röra på mig det minsta. Jag blir anfådd

av att nästan gå till postlådan med denhär

jäkla skit förkylningen.

Sen kom jag hem och gjorde lite läxor,

och sen åkte jag till ikea med mamma.

Jag önskar mig massor med grejor därifrån.

Fatta vad kul att ha ett rum fullt med

ikea-grejor :D

Nu har vi kommit hem och snart är det

mat och tv. Ha en bra kväll!

Av ingrid - 23 november 2007 17:29

Hejsan kära blogg!

Nu sitter jag här och har tråkigt

alldeles för mig själv. Idag var ju

skoldagen såklart ganska okej

eftersom det är fredag och det är

vår kortaste dag.

En sak som inte är så kul (för mig)

är att Milla och Julia antagligen

precis kommit fram till Milano. Dom

är där med sitt lag och dom ska bara

slappa och kolla på fotboll och ha

skitkul i fyra dagar. Medans får jag

sitta hemma ensam med min förkylning

och kolla på Idol kanske...?

Jag hoppas i alla fall att dom kommer

ha väldigt roligt och trevligt där.

Nu ska jag göra ett brev till svenskan

så jag har det ur världen tills i helgen.

Ha en trevlig kväll!

Av ingrid - 20 november 2007 20:53

Trodde denhär dagen skulle

bli bra men den blev inte

något rolig alls. Hemkunskapen

var en pest utom att vi fick

4 vaniljbullar var.

Har nyss kommit hem ifrån

Intersports brandrea med pappa

och Astrid. Sen åt vi på max.


Ha en trevlig Desperate Housewives-kväll

Av ingrid - 18 november 2007 22:03

Idag var jag och Milla på Fjärran

och badade. Vi åkte med 12-bussen

och vi blev hämtade av mamma

klockan fem ungefär, så man kan

verkligen säja att det blev en

heldag på badhuset!

Det var toppenkul där, fast maten

är jättedyr. Så träffade min kusin

Philip där, han är sju år och simmar

nästan bättre än mig.


När vi hade åkt hem ifrån badhuset

skulle mamma och jag snabbt äta

och sen skulle vi på bio.

Solstorm hette den. Den var helt okej-

bra och när den var slut åkte vi direkt

hem och kollade på Scrubs tills läggdax.

Pappa sa att det bara kommer komma

sju säsonger av Scrubs och dom spelar

in den sista nu.

Det är hur tråkigt som helst och jag

kommer verkligen sakna JD och de andra

i min favoritserie..

Av ingrid - 17 november 2007 17:18

Igår var jag, Milla och Julia hos Galanti.

Vi kollade på Not another teen movie,

det var en parodi på She's all that, och

den var ganska bra.

Kom inte i säng förrens typ vid ett,

så jag sov till halv tolv idag och då var

det plötsligt jättebråttom för att jag

och mamma och pappa skulle gå på min

lillasysters körkonsert idag.

Den var bra och det var en massa små

barn i kören som gick runt och nös

och pratade när de skulle sjunga.

Nu sitter jag här och ska straxt kolla

upp hur man kokar ägg, från en kokbok

för jag är vrålhungrig.


Imorgon ska jag, Milla och Julia, om hon

är frisk, åka och bada!

Jag har sett fram emot det kanske hur

länge som helst, så det ska bli skitkul!

Presentation

Omröstning

Vilket är bäst?
 Sommar
 Vinter
 Vår
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards